קצב הדבקה חסר תקדים בציבור החרדי; "חולי הקורונה במצב קשה יותר"

צבי טסלר No Comments on קצב הדבקה חסר תקדים בציבור החרדי; "חולי הקורונה במצב קשה יותר"

ההתפרצות במגזר החרדי היא כעת פי 16 בתוך ארבעה שבועות. בסורוקה נרשם מספר שיא בחולי הקורונה המאושפזים במחלקות: "חולי הקורונה מגיעים במצב קשה יותר מאשר בגלים הקודמים. חלקם סובל מאי ספיקה נשימתית בשכיחות גבוהה יותר"

בדיקות קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן מפרסם היום (שני) הנתונים על התחלואה בימים האחרונים ואומר כי ‏ממתינים לראות את השפעת הסגר והחיסונים, שניהם בימים הקרובים, וברקע גובר החשש מהזן הבריטי.

בינתיים כצפוי התחלואה עולה, עם בלימה במגזר הערבי, התפרצות גדולה במגזר החרדי. השבוע 1.1% מכל החרדים יצאו מאומתים. בנוסף, קצב העלייה בתחלואה בקרב ילדים (63%) היה השבוע כמעט כפול מהמבוגרים. מדובר ב‏קצב העלייה הגבוה יותר בילדים לעומת מבוגרים.

 

כמו כן, ההתפרצות במגזר החרדי היא כעת פי 16 בתוך ארבעה שבועות. מדובר על הכפלה כל שבוע במשך 4 שבועות רצופים, מ-100 מאומתים ליום ל-1,600 ליום לכל מיליון תושבים. מדובר בקצב הדבקה חסר תקדים שלא היה כזה קצב עליה כאן לאורך כל המגיפה.

בנוסף, מספר החולים קשה בני 60+. במגזר החרדי גדול פי 4 מהמגזר הכללי.

בתוך כך, ביחידה לטיפול נמרץ פנימי קורונה בסורוקה ובמחלקה פנימית קורונה מאושפזים, 36 מטופלים, מתוכם 26 במצב קשה. מדובר בשיא במספר המאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ קורונה, בה מטופלים כעת  14 חולים בהם 12 מונשמים וחולה נוספת על אקמו.

במעבדה לוירולוגיה בבית החולים בוצעו בשבוע החולף למעלה מ- 16,200 בדיקות מהן כ – 7% נמצאו חיוביות.

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה סיפר: "כמו בכל הארץ גם באזורנו נרשמת עלייה בתחלואה. המשמעות של עליה כזו היא דאגה רבה לא רק למטופלנו, אלא גם לצוותים שנמצאים כבר שנה בחזית הלחימה בנגיף ובהכשרת צוותים נוספים שיצטרכו לטפל בעיקר בחולים הקשים והמונשמים".

ד"ר דן שוורצפוקס סגן מנהל בית החולים ומנהל מלר"ד סורוקה סיפר על החולים שמגיעים כעת: "חולי הקורונה מגיעים במצב קשה יותר מאשר בגלים הקודמים. חלקם סובל מאי ספיקה נשימתית בשכיחות גבוהה יותר ולעיתים נזקקים להנשמה מלאכותית מיידית, מה שלא נצפה בגלים הקודמים".

 



0 תגובות